Etusivu PageMina PageKurssit PageOhjeita PageLinkkeja PagePaperilla-lehti

tiistai 1. tammikuuta 2013

Project life

Tänä vuonna strattaa ennen näkemätön projekti, minulle siis, ei maailmalle. Olen päättänyt tehdä Project lifen. Innostuin tästä oikein urakalla vasta viime tipassa. Eli siis näin meidän kesken viime yönä. Olen toki kuullut Project lifesta jo aijemmin ja ihastellut netissä muiden teoksia. Eilen illalla jokin niksahti, tilasin itselleni vähän välineistöä (kuinkas muutenkaan) ja päätin ottaa härkää sarvista.

Kunnian himoinen projektini on yhdistää digiskräppäystä ja perinteista sulassa sovussa. Olen myös päättänyt ettei joka päivästä tarvitse väen vängällä kehittää tarinaa, vaan riittää, että projekti taltioi elämää ja arkea sieltä täältä, säännöllisen epäsäännöllisesti koko vuoden ajan.

En ole varma mihin olen ryhtymässä, enkä ole varma mitä joulukuussa 2013 on kasassa, mutta sehän ei olekkaan tärkeintä vaan ryhtyminen. Asioiden tekeminen ja kokeileminen. Toisilla on tapana aloittaa uusi vuosi valitsemalla sana. Sana voi olla mikä vain joka puhuttelee itseä, tuntuu tärkeältä tai motivoi. Mietin vielä omaa sanaani. Se liittyy kuitenkin olennaisista siihen, että uskoo omiin mahdollisuuksiinsa onnistua. Ehkä se voisi olla "osaan" tai "pystyn".

Tänä vuonna olen luvannut itselleni paljon. Olen luvannut tehdä enemmän niitä asioita joista pidän ja saan voimaa. Olen luvannut huolehtia itsestäni vähän paremmin. Olen luvannut kuunnella itseäni enemmän.

Oletko sinä aloittamassa uusia projekteja näin uuden vuoden kunniaksi? Oletko luvannut itsellesi jotain mukavaa?

Entä oletko tehnyt project lifeä? Onko sinulla antaa ideoita, vinkkejä, linkkejä tai muita kokemuksia aiheesta? Tai kenties vain vinkata muiden inspiroivia projekteja? Minun inspiraatio tauluani voit käydä kurkaamassa Pinterestissä.



PS. Työhuoneen avajaisten arpajaiset on nyt pidetty. Onnetar, eli mieheni, valitsi Shysin voittajaksi! Paljon onnea! Ilmoittautuneille tipahtelee lisätietoja huomenissa! Jännittävää!!

12 kommenttia:

  1. arvaa vaan alkoiko minuakin tuo Project life nyt innostaa kun koko ajan sulta tulee noita pinterest-juttuja asiaan liittyen. no, juuri nyt ei ole sen aika omalla kohdallani, mutta kiinnostus on kyllä herännyt nyt - minullakin! (kiitti vaan :D!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;) Vaikuttaa samaan aikaan kiehtovalta ja jotenkin ylitsepääsemättömältä urakalta! Toisaalta mua on juuri nyt alkanut kiinnostaa sellainen päiväkirjamaisuus skräppäyksessä.

      Poista
  2. OU JEE!!
    (mä en ikinä voita mitään.)
    Kiitos onnettarelle!
    vuoden (tähän asti) paras uutinen.
    Hyvää vuotta teidän koko perheelle ja innolla jään seuraamaan miten sun elämä projekti muotoutuu.

    VastaaPoista
  3. Minä aloittelen kolmatta vuotta Project Lifen parissa. Ensimmäisenä vuotena tein orjallisesti, aukeamalle kuva joka päivältä ja teksti seuraksi. Viime vuonna kokosin aukeamalle kuvia viikon ajalta ja yhden isomman tekstin koko viikosta. Tänä vuonna yritän panostaa kuviin ja tekstejen suhteen menen varmaan kahden edellisen vuoden sekoitukselta. Nautin siitä, että pystyn taltioimaan arkeamme ja minusta on ihana selailla kansioita. En kuitenkaan ole enää kovinkaan orjallinen vaan teen voimien, jaksamisen ja innostuksen mukaan. Säästän lippulappusia ja sälää mukaan liitettäväksi. Toivottavasti jaksat jakaa vuoden aikana kokemuksia miten homma etenee, itselläni se on jäänyt tyystin ja blogiin ei päädy mitään. On kuitenkin kiva katsoa mitä muut saa aikaiseksi, ehkä itsekin tänä vuonna innostun jotain blogiin asti saamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvälle tuo sinun suunnitelmasi vapaammasta tulkinnasta. Itse olen tykännyt, kun siis olen muiden töitä katsellut, juuri siitä, että mukana on lippuja ja lappuja ja muita muistoja matkan varrelta. Olisi hauska nähdä miten projektisi etenee ;)

      Poista
  4. No hitsi...Mulla majailee kaapissa käyttämätön PL-setti ja olin jo haudannut koko idean, kun en kuitenkaan millään ehtisi/muistaisi sitä täyttää koko vuoden ajalta. Mutta hei, eihän se tosiaankaan onnistu ellei kokeile! Pitäisköhän kaivaa se kuiteskin esille? Nyt ei ole myöhäistä aloittaa, oonhan mä leimaillu päivämäärätkin jo maaliskuulle saakka.

    Ja Sini valaisi mua suunnattomasti. Minä varmaan luovuttaisin siinä vaiheessa, kun heti huomenna unohtaisin kuvata yhtään mitään. Eihän sitä tartteis tosiaan niin orjallisesti täyttää. Täyttäisin minimisti ensin, liittäisin kuvat sitten joskus kun ne saapi tilattua ja koristeitahan voi lisätä vaikka ensi vuoden puolella. Hei joo, te saitte mut innostumaan! Pitääkin käydä vähän googlettamassa ja hakemassa lisää inspiraatiota. Tais jäädä nyt yöunet vähiin....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei muuta kuin PL-setti esille ja täyttämään! Jos ei aloita, ei voi saada valmiiksikaan. Ja olen varma, että vaiva kannataa. Olisi hauskaa seurata muidenkin edistymistä!

      Poista
  5. Olen kauan seuraillut muiden projekteja ja kovasti haluttaisi itselläkin tehdä. Viime vuoden sain pidettyä "suoritepäiväkirjaa" johon siis kirjoitin joka päivältä mitä tehtiin. Nyt mietin kovasti että jatkanko samalla päiväkirjameiningillä vai teenkö jotain muuta. Tavallista valokuva-albumia aion koota myös tänä vuonna joten senkin vuoksi mietityttää tuo pl.
    Nyt ajattelin että kokeilen tämän ensimmäisen viikon ajan sekä päiväkirjaa että kansiota ja sitten päätän kumpaa jatkan.
    Kansiota ajattelin koota tavalliseen mappiin ja käyttää keräilykorteille tarkoitteja muovitaskuja (viikko per sivu) ja journaling korttejahan löytyy ilmaiseksi vaikka millä mitalla netistä. ;)
    Hyvää loppu vuotta ja onnea projektiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pl:hän vähän niin kuin yhdistää nuo sinun projektisi samoihin kansiin?
      Hyvää uutta vuotta myö ssinulle! Olisi hauskaa seurata sinunkin projektisi edistymistä :)

      Poista
  6. Ihanaa uutta vuotta sulle! En ryhdy PL-puuhaan, mutta seuraan toki innolla muiden projekteja :)

    VastaaPoista

Kiva kun kävit, vielä kivempaa jos kommentoit!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.